Рішення №312835

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"01" грудня 2006 р.

Справа № 12/512-06-11484


За позовом Приватне підприємство "Баланс";

ддо відповідача Державне підприємство "Одеська залізниця" Державне підприємство "Свердловантрацит"

про стягнення 3702,07грн.


Суддя Юдова В.З.

Секретар судового засідання: Скуділо О. В.


Представники сторін:

Від позивача: ю/к Ракова Н.В., довіреність б/н від 07.11.2006р.;

Від відповідача: ю/к Кіташевський Д.А., довіреність № 189 від 17.02.2006р.;

Від відповідача: не з’явився.


Суть спору: Про стягнення 3702 грн. 07 коп., вартості вугілля внаслідок недостачі, отриманого позивачем по залізничній накладній 48205946 та залізничного тарифу.

          Позивач підтримує позовні вимоги.

Представник Одеської залізниці позовні вимоги не визнав.

ДП „Свердловантрацит” у відзиві № 667 від 21.11.2006р. позовні вимоги не визнав, вважає що відповідальність за недостачу вантажу повинна нести залізниця.

По матеріалам справи встановлено:

ДП „Свердловантрацит” 28.06.2006р. відвантажено 70,0тн. вугілля у вологому стані позивачу у вагоні 65297905.

          На попутній станції Апостолово Придніпровської залізниці були виявленні порушення, внаслідок чого складений акт загальної форми № 758 від 01.07.2006р.

При перевірці вантажу виявлено справа по ходу поїзда над 1-7 люками поглиблення довжиною 1500см., шириною 250см., глибиною 60см.

Вантаж по станції Апостолово Придніпровської залізниці не переважувався, відправлений на станцію призначення.

На станції призначення Херсон Одеської залізниці вантажу переважений, виявлена недостача 9500кг., що зафіксовано у комерційному акті АЯ № 586467/50 від 02.07.2006р.

Відповідно залізничної накладної відправник завантажив вугілля нижче бортів вагону, на скільки мм., нижче у накладній не визначено, .

У випадку навантаження у вагони вугілля дрібних фракцій, відправник зобов’язаний вжити додаткові заходи, тобто провести ущільнення вугілля катком та маркування, з метою забезпеченості збереженості вантажу.

Відправник не виконав вимоги Розділу 15 «Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу», /ст. 32 Статуту залізниць України/.

При транспортуванні наявність поглиблень свідчать про виїмку вугілля при транспортуванні. Залізниця не надала до суду докази по якій причині утворились поглиблення на станції Апостолово Придніпровської залізниці.

На основі вищезазначеного наявна вина по недостачі вугілля як відправника так і залізниці, тому збитки від недостачі покладаються по 50% на відповідачів /ст.ст. 110, 111 Статуту залізниць України/.

Вугілля у вологому стані, тому застосовується 2% природної втрати від нетто, тобто: 70,0тн х 2% =1400 кг., внаслідок чого сума боргу зменшиться і складає 2818 грн. 80 коп. - ст. 114 Статуту залізниць України.

Сума 2818 грн. 80 коп. підлягає стягненню по 50% з рахунків відповідачів.

Залізничний тариф стягненню не підлягає на підставі ст. 114 Статуту залізниць України.

Відшкодування проїзної плати проводиться у випадку повної втрати вантажу.

По стягненню іншої частини боргу відмовити.

Судові витрати покладаються на відповідачів по 50% /ст. ст. 44,49 ГПК України/.


Керуючись ст. 82 Господарського процесуального кодексу України, суд


ВИРІШИВ:


1.У позові відмовити частково.


Суддя Юдова В.З.