Рішення №312896

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"29" листопада 2006 р.

Справа № 6/453-06-12075


Позивач: Управління житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Одеської міської ради

Відповідачі: 1. Товариство з обмеженою відповідальністю „Європейське консалтингове агентство”

2. Інформаційний бюлетень Тендерної палати України

3. Управління державного казначейства в м. Одесі Головного управління державного казначейства України в Одеській області.


Про визнання протиправними дій, визнання відкритих торгів такими, що відбулися та зобов’язанні здійснити оплату за укладеними договорами.


Суддя Демешин О.А.


Представники сторін :

Від позивача : Калина Н.О. за довіреністю № 657/исх від 10.11.06 р.

Від відповідачів: 1. не з`явився

2. не з`явився

3. не з`явився


          Суть спору: Управління житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Одеської міської ради звернулося з позовною заявою до ТОВ „Європейське консалтингове агентство”, Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України, Управління державного казначейства в м. Одесі Головного управління державного казначейства України в Одеській області про визнання протиправними дій, визнання відкритих торгів такими, що відбулися та зобов’язанні здійснити оплату за укладеними договорами.

           Позивач позов підтримує у повному обсязі.

У зв`язку з ненадходженням відзивів справа розглядається за навними матеріалами в порядку ст..75 ГПК України.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив :


          Тендерний комітет управління житлово-комунального господарства Одеської міської ради 30.08.2006 року відправляв на адресу ТОВ «Європейське консалтингове агентство»супроводжувальним листом № 54-ТК від 23.08.2006 року договір про надання інформаційних послуг (без консалтингових послуг та юридичного супроводу процедур) в двох автентичних примірниках підписаний позивачем та оголошення щодо проведення процедур відкритих торгів на закупівлю послуг з дезінфекції та дезінсекції (боротьба з гнусом), щодо закупівлі ремонтно-реставраційних робіт та щодо закупівлі устаткування підіймального та такелажного (ліфти в комплекті) (УЖКГ та ПЕК Одеської міської ради відповідно до Положення та Цивільного кодексу України є правонаступником УЖКГ Одеської міської ради). Договір, який вони направили на підпис ТОВ «Європейське консалтингове агентство», був розміщений на веб-сайті Антимонопольного комітету України (www. amc.gov.ua). Цей типовий договір про надання послуг з оприлюднення інформації унеможливлює нав’язування додаткових умов договору. Проте, їм було надано усну відповідь, що відповідна форма договору не буде підписана та оголошення не будуть розміщені на Порталі «Державні закупівлі України»www.zakupivli.com.

Також, листом № 55 від 23.08.2006 р. управлінням було направлено оголошення про проведення зазначених відкритих торгів з присвоєними Інтернет-кодами www.tender.com.ua, у чому їм також було відмовлено.

Тендерна палата України, у висновку з питань державних закупівель від 17.03.2006 року № в-48/03 рекомендує замовникам розміщувати інформацію про державні закупівлі у інформаційній системі в мережі Інтернет –Портал «Державні закупівлі України»www.zakupivli.com, що належить ТОВ «Європейське консалтингове агентство»як єдиній, що відповідає вимогам Закону.

Таким чином, дії ТОВ «Європейське консалтингове агентства»стосовно неоприлюднення оголошень щодо проведення відкритих торгів порушує права УЖКГ та ПЕК Одеської міської ради.

          Відповідно до ст. 41 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” з метою запобігання проявам корупції та формування ефективного конкурентного середовища у сфері закупівель замовник зобов’язаний забезпечити прозорість здійснення державних закупівель шляхом оприлюднення необхідної інформації, передбаченої цим Законом щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет, в тому числі оголошення про заплановану закупівлю та іншу необхідну для цього інформацію.

          За таких обставин суд вважає, що управління виконало зобов’язання стосовно публічності здійснення держаних закупівель, а саме:

- оголошення по заплановану закупівлю були опубліковані у Інформаційно-аналітичному бюлетені „Вісник Державних закупівель № 35 (256)/09.2006 р. (номери оголошень : № 05960 (ТРП)- послуги з дезінфекції та дезінсекції (боротьба з гнусом) ; № 05961 (ТЕХ)- устаткування підіймальне та такелажне (ліфт у комплекті)- 6 од.; № 05970 (БУД) –ремонтно-реставраційні роботи);

- оголошення про результати торгів (тендерів), які опубліковані у Інформаційно-аналітичному бюлетені „Вісник Державних закупівель” № 45 (266)/11.2006 р., номери оголошень: № 08906 –ремонтно-реставраційні роботи; № 08821 –устаткування підіймальне та такелажне (ліфт у комплекті)-6 од.; № 08905 –послуги з дезінфекції та дезінсекції (боротьба з гнусом).

          26.09.2006 року відбулася процедура розкриття тендерних пропозицій по відкритим торгам, про що був складені та підписані протоколи розкриття по наступним закупівлям:

-          послуги з дезінфекції та дезінсекції (боротьба з гнусом)- протокол розкриття № 16 від 26.09.2006 р.;

-          ремонтно-реставраційні роботи –протоколи розкриття №№ 17,18,19 від 26.09.2006 р.;

-          устаткування підіймальне та такелажне (ліфт у комплекті)- 6 од. –протоколи розкриття №№20, 21 від 26.09.2006 р.

          29.09.2006 р. відбулося засідання тендерного комітету щодо розгляду, оцінки та прийняття рішення про акцепт тендерних пропозицій відносно закупівель ремонтно-реставраційних робіт (протоколи засідань тендерного комітету №№ 16,17,18 від 29.09.2006 р.).

          05.10.2006 р. відбулося засідання тендерного комітету щодо розгляду, оцінки та прийняття рішення про акцепт тендерних пропозицій відносно закупівель послуг з дезінфекції та дезінсекції (боротьба з гнусом) (протокол засідання тендерного комітету № 19 від 05.10.2006 р.).

          06.10.2006 р. відбулося засідання тендерного комітету щодо прийняття рішення про відміну відкритих торгів відносно закупівель устаткування підіймальне та такелажне (ліфт у комплекті)-6 од. (протокол засідання тендерного комітету № 20 від 06.10.2006 р.).

          Відповідно до ст. 29 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти” тендерним комітетом УЖКГ та ПЕК Одеської міської ради всім учасникам зазначених процедур були направлені повідомлення щодо результатів проведенні відкритих торгів.

          З переможцями процедур закупівель були укладені наступні договора:

-           по ремонтно-реставраційним роботам :

Лот № 1 - переможець : Науково-виробничий центр „Екострой”, з яким був укладений договір №446 від 11.10.2006 р.

Лот № 2 –переможець: ТОВ „Реставратор-1946”, з яким був укладений договір №444 від 11.10.2006 р.

Лот № 3 –переможець : ТОВ „Реставратор-1946”, з яким був укладений договір №443 від 11.10.2006р.

-          закупівлі послуг з дезінфекції та дезінсекції (боротьба з гнусом) :

переможець ПП „Профілактична дезінфекція”, з яким був укладений договір №447 від 18.10.2006р.

          Відповідно до статті 32 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” Державне казначейство України здійснює контроль за дотриманням законодавства щодо закупівель та інше.

          Оскільки Спеціальна контрольна комісія з питань державних закупівель по результатам розгляду скарги Тендерної палати України направило до УЖКГ та ПЕК, Тендерної палати України та до Державного казначейства України листа № 36/2/21-СКК-1р/с від 23.10.2006 р., відповідно до якого скаргу тендерної палати України від 3 жовтня 2006 р. № 12/10 задоволено частково, оголошення про заплановані закупівлі № 05970,№ 05961, № 05960, що були опубліковані в Інформаційно-аналітичному бюлетені „Вісник державних закупівель” № 35(256)/04.09.06 р. визнано не оприлюдненими, а торги, розпочаті згідно з оголошеннями про заплановані закупівлі №05970,№ 05961, № 05960 - відміненими.

          В зв’язку з чим, здійснити оплату за зазначеними договорами не має можливості, хоча роботи по їх виконанню майже закінчені.

          До того ж, відповідно до листа Антимонопольного комітету України від 07 серпня 2006 року відмова ТОВ „Європейське консалтингове агентство” від укладення договорів на надання послуги з оприлюднення інформації про державні закупівлі в мережі Інтернет на умовах, які пропонувалися Замовниками, які призводять до того, що послуга з оприлюднення інформації про державні закупівлі в мережі Інтернет може надаватися ТОВ „Європейське консалтингове агентство” цим Замовникам виключно разом із додатковими послугами (консалтинговими, юридичними, інформаційними), є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді зловживання монопольним ( домінуючим) становищем на ринку послуг з оприлюднення інформації про державні закупівлі в мережі Інтернет шляхом встановлення таких умов реалізації товару (послуги), які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку, що призвело до порушення інтересів окремих суб’єктів господарювання.

          Згідно листа Служби безпеки України від 07.04.2006 р. № 18/18/4-857 на сьогодні відсутні інформаційні системи в мережі Інтернет, які, в частині створення комплексної системи захисту інформації та підтвердження її відповідності дозволяють у повному обсязі забезпечити виконання вимог частини другої статті 41 та частини першої статті 42 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”. Також, відповідно до листа Служби безпеки України від 28.04.2006 р. № 18/18/4-1029 інформаційна система „Портал „Державні закупівлі України” (www. zakupivli.com) не відповідає вимогам щодо застосування комплексної системи захисту інформації та підтвердження її відповідності у обсязі вимог статей 41 та 42 зазначеного Закону.


          За таких підстав вимоги за позовом є обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд, -


В И Р І Ш И В :


1.          Позов задовольнити у повному обсязі.


2.          Визнати оголошення про проведення процедур закупівель послуг з дезінфекції та дезінсекції (боротьба з гнусом), щодо закупівлі ремонтно-реставраційних робіт та щодо закупівлі устаткування підіймального та такелажного (ліфти в комплекті) оприлюдненими.



3.          Визнати відкриті торги на закупівлю послуг з дезінфекції та дезінсекції (боротьба з гнусом), щодо закупівлі ремонтно-монтажних робіт та щодо закупівлі устаткування підіймального та такелажного (ліфти в комплекті) такими, що відбулися.


4.          Зобов’язати Управління державного казначейства в м. Одесі Головного управління державного казначейства України в Одеській області здійснювати оплату за договорами, які укладені по результатам проведених процедур- закупівлі послуг з дезінфекції та дезінсекції (боротьба з гнусом) та закупівлі ремонтно-реставраційних робіт.




Рішення суду набуває законної сили після закінчення 10-денного строку

з дня його підписання.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.


Суддя Демешин О.А.