Рішення №346135

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ


79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128


ПОСТАНОВА

          

23.11.06                                                                                           Справа№ 5/1642-19/324

За позовом: ТзОВ “Агрошляхбуд-32”, м. Городок Львівської області;

До Відповідача: ДПІ у Городоцькому районі, м. Городок Львівської області;


Про скасування податкового повідомлення-рішення


Суддя Левицька Н.Г.

Секретар судового засідання Вахняк О.Є.


В судовому засіданні взяли участь представники Сторін:

Позивача: Спільник І.В. –предст. (дов. №70 від 11.10.2006р.);

Матусяк Д.Й. –гол. бухгалтер (дов. №71 від 11.10.2006р.);

Кожушко Л.В. –предст. (дов. №69 від 11.10.2006р.);

Відповідача: Фостяк М.І. –гол. держ. под. інсп. (дов. №7737/10 від 12.10.2006р.);

Тупіс Я.І. –ст. держ. под. інсп. (дов. №3149/10 від 19.06.2006р.);

Ткач В.М. –гол. держ. под. інсп. (дов. №335/10 від 04.04.2006р.);


Сторонам, які беруть участь у справі, роз’яснено їх процесуальні права та обов’язки, передбачені ст. ст. 49,51 КАС України, зокрема, право заявляти відводи.


Суть спору:

Позовні вимоги заявлено ТзОВ “Агрошляхбуд-32”, м. Городок Львівської області до Відповідача: ДПІ у Городоцькому районі, м. Городок Львівської області про скаксування податкового повідомлення-рішення №0002171700/2 від 20.06.2006р., яким Позивачу визначено суму податкового зобов’язання за платежем: податок з власників транспортних засобів в розмірі 2132,00 грн. та податкове повідомлення-рішення №0002171700/0 від 22.03.2006р., яким Позивачу визначено суму податкового зобов’язання за платежем: податок з власників транспортних засобів в розмірі 5860,00 грн.


Обставини справи:

Ухвалою від 01.09.2006р. судом відкрито провадження по справі та залишено позовну заяву без руху.

Ухвалою від 21.09.2006р., враховуючи те, що Позивачем виправлено порушення, допущені при поданні позовної заяви, судом призначено справу до розгляду у попередньому засіданні на 16.10.2006р.

Увалою від 16.10.2006р. судом здійснено заміну Відповідача: Городоцьку МДПІ на її процесуального правонаступника ДПІ у Городоцькому районі Львівської області, м. Городок Львівської області та оголошено пеперву в судовому засіданні до 06.11.2006р.

Ухвалою від 06.11.2006р. судом виключено Трею особу-1: ДПА у Львівській області, м. Львів та Третю особу-2: ДПА України, Київ з числа учасників спору та оголошено перерву в судовому засіданні до 23.11.2006р.

Представник Позивача в судових засіданнях позовні вимоги підтримав з причин, наведених у позовній заяві, та уточненній позовній заяві №77 від 06.11.2006р.

Представник Відповідача заявлені позовні вимоги заперечив у повному обсязі з причин, наведених у відзиві на позовну заяву №6471/10/10 від 18.09.2006р.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення та заперечення представників Сторін, дослідивши докази і оцінивши їх у сукупності, суд встановив наступне:

З 02.03.2006р. по 13.03.2006р., з перервами на вихідні, працівниками Городоцької МДПІ, м. Городок Львівської області проведено планову комплексну документальну перевірку фінансово-господарської діяльності ТзОВ “Агрошляхбуд-32”, м. Городок Львівської області.

За результатами проведеної перевірки працівниками податкового органу складено Акт №27/23-03580943 від 16.03.2006р. “Про результати планової документальної перевірки дотримання вимог податкового законодавства Товариства з обмеженою відповідальністю “Агрошляхбуд-32”, м.Городок.

Вказаним Актом перевірки встановлено, що підприємством, в порушення Закону України “Про внесення змін до Закону України ”Про Державний бюджет України на 2005р.” та деяких законодавчих актів України” №2505-IV від 25.03.2005р., не проведено перерахунку сум податку з власників транспортних засобів за II-ий, III-ій та IV-тий квартали 2005р. та не враховано збільшені ставки оподаткування по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних механізмів, що призвело до заниження податку з власників транспортних засобів.

На підставі вказаного Акту перевірки Городоцькою МДПІ, м. Городок Львівської області винесено податкове повідомлення-рішення №0002171700/0 від 22.03.2006р., яким Позивачу донараховано суму податкового зобов’язання за платежем: податок з власників транспортних засобів в розмірі 5860,00 грн., з яких 5327,00 грн. –основний платіж, а 533,00 грн. штрафні (фінансові санкції).

В процесі апеляційного оскарження Рішенням Державної податкової адміністрації у Львівській області №9295/10/25-005/403 від16.06.2006р., згідно з вимогами п.17.3. ст. 17 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” №2181-III від 21.12.2006р., винесено додаткове повідомлення-рішення №0002171700/2 від 20.06.2006р., яким Позивачу донараховано суму податкового зобов’язання за платежем: податок з власників транспортних засобів в розмірі 2131,00 грн.

При винесенні постанови суд виходив з наступного:

Відповідно до ч. 8 ст. 1 Закону України “Про систему оподаткування”, зміни і доповнення до цього закону, інших законів України про оподаткування стосовно надання пільг, зміни податків, зборів (обов’язкових платежів), механізму їх сплати вносяться до цього закону, інших законів України про оподаткування не пізніше ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року і набирають чинності з початку нового бюджетного року. Вказане правило не застосовується у випадках зменшення розміру ставок податків зборів (обов’язкових платежів) або скасування пільг з оподаткування та інших правил, які призводять до порушення правил конкуренції та створення податкових переваг окремим суб’єктам підприємницької діяльності або фізичним особам.

Зміни у Закон України “Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів” від 11.12.1991р., щодо збільшення ставки податку, були внесенні 25.03.2006р. Законом України “Про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2005р.” та деяких інших законодавчих актів України”.

Закон України “Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів” №1963-XII від 11.12.1991р. є законом, що регулює відносини у сфері сплати сум податку з власникв транспортних засобів, таким чином, згідно з вимогами ч.8 ст. 1 Закону України “Про систему оподаткування”, -сплата податку за збільшеними ставками повина проводитись з початку 2006р., а не з моменту опублікування Закону України “Про Державний бюджет України на 2005р.” та деяких інших законодавчих актів України” №2505-IV від 25.03.2005р., оскільки Законом України “Про систему оподаткування” встановлено спеціальний порядок запровадження змін до законів України, які стосуються оподаткування.

Крім того, згідно з вимогами п. 5.1. ст. 5 Закону України “Про порядк погашення зобов’язань платниками податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” №2181-III від 21.12.2000р.,- якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок.

Цією нормою законодавець визначив єдиний випадок подання уточнюючого розрахунку, а саме: навність самостійно виправленої помилки.

Зміна ставок оподаткування в цей випадок не входить, а, відповідно, відсутня норма, що зобов’язала б платника податку до подання уточнюючого розрахунку у випадках зміни ставок оподаткування.

Суд, заслухавши пояснення представників Сторін, дослідивши представлені в судове засідання докази, належним чином завірені копії яких долучено до матеріалів справи, вважає позовні вимоги обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Судові витрати, за згодою Сторін, покласти на Позивача.

Враховуючи викладене, керуючись ст.7-9, 14, 17, 69-71, 79, 81, 82, 86, 98, 154, 158-163, 167, п.п. 3, 6 Прикінцевих та перехідних положень КАС України,

суд,-


ПОСТАНОВИВ:


1.          Позовні вимоги задоволити частково.

2.          Податкові повідомлення-рішення №0002171700/2 від 20.06.2006р., яким Позивачу визначено суму податкового зобов’язання за платежем: податок з власників транспортних засобів в розмірі 2132,00 грн. та №0002171700/0 від 22.03.2006р., яким Позивачу визначено суму податкового зобов’язання за платежем: податок з власників транспортних засобів в розмірі 5860,00 грн., - скасувати.

3.          Судові витрати покласти на Позивача.


Поставнову може бути оскаржено в порядку, визначеному главою 1 розділу ІV КАС України.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.


Суддя                                                                                                     Левицька Н.Г.