Рішення №349230

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

Господарський суд Чернігівської області

________________________________________________________________________________________________

14000 м. Чернігів, проспект Миру 20                                        Тел. 7-38-36, факс 7-44-62

Іменем України

ПОСТАНОВА

         

 "14" грудня 2006 р.                                                  Справа № 11/357а

10 год. 30 хвил.

За позовом: Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції

16600, м. Ніжин, вул. Поштова, 2

До: Приватного підприємця ОСОБА_1

АДРЕСА_1

Про припинення державної реєстрації

                                                                                           Суддя Ю.М.Бобров

                                                                                          Секретар О.Ю.Михальова

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН :

Від Позивача:  Ярмак В.В. -начальник юридичного відділу, довіреність № 199/2/910-003 від 11.12.06р.

Від Відповідача: не з'явився.

       

СУТЬ СПОРУ:

          Позивачем -Ніжинською об'єднаною державною податковою інспекцією подано позов до Приватного підприємця ОСОБА_1 про припинення державної реєстрації та  зобов'язання відповідача вчинити дії, передбачені ч. 9, 11 ст. 47 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців” від 15.05.03 р. № 755-IV (далі -Закон № 755), для здійснення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

          Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги з мотивів, викладених в позовній заяві. Позивач у позовній заяві посилається на те, що відповідач не звітує до Ніжинської ОДПІ більше року, що є підставою для припинення його підприємницької діяльності.

           Відповідач у призначене судове засідання не прибув, відзиву на позов не надав. Заяв та клопотань від відповідача до суду не надходило.

           Відповідач судову повістку отримав та про дату, час і місце судового засідання був повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення НОМЕР_1. Відповідач не скористався своїм правом на участь у розгляді справи.

           Дослідивши матеріали справи та надані докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника позивача, суд встановив наступне.

          ОСОБА_1 04.03.04р. зареєстрований Виконкомом Ніжинської міської ради як приватний підприємець, за адресою: АДРЕСА_1. ОСОБА_1 взято на облік в Ніжинській ОДПІ як платника податків з 16.03.04 р.

          У відповідності з вимогами чинного законодавства, зокрема, ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” від 25.06.91 р. № 1251-XII платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

          Відповідач, в порушення вимог ст. 4, п. п. 2,3 ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування” від 25.06.91 р. № 1251-XII, не звітує до Ніжинської ОДПІ  з моменту взяття на облік як платника податків, що підтверджується наданими позивачем доказами.

          Пунктом 17 частини 1 статті 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.90 р. № 509-XII, органам державної податкової служби надано право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

          Статтею 51 Господарського кодексу України від 16.01.03 р. № 436-IV передбачено, що підприємницька діяльність припиняється, зокрема, на підставі рішення суду у випадках,  передбачених цим Кодексом та іншими законами.

          Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законом.

          У ст. 239 Господарського кодексу України визначені види адміністративно -господарських санкцій, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання. Вказана санкція може бути застосована у разі здійснення суб'єктом господарювання  діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, що передбачено ст. 247 Господарського кодексу України.

          Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 Господарського кодексу України.

          Відповідно до ст. 46 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців” від 15.05.03 р. № 755-IV державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця проводиться у разі, зокрема, постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця.

          Підставами для постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності.

          Згідно ст. 52 вказаного Закону суд, який постановив рішення щодо відміни державної реєстрації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його державному реєстратору за місцем реєстрації фізичної особи для внесення  до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації фізичної особи -підприємця.

                    Враховуючи наведене вище, суд доходить висновку, що позовні вимоги обґрунтовані і  підлягають задоволенню. Оскільки позовні вимоги підтверджені належними і допустимим доказами, суд вважає за можливе прийняти рішення по справі без участі в судовому засіданні відповідача.

          Представник позивача проти прийняття рішення по справі без участі відповідача не заперечує.

          Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені Позивачем, з відповідача не стягуються.

          Керуючись Господарським кодексом України, Законом України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців”, ст.ст. 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

          1. Позов задовольнити повністю.

          2. Припинити підприємницьку діяльність Приватного підприємця ОСОБА_1, АДРЕСА_1, р/р відсутні, ідентифікаційний номер НОМЕР_2.

          3. Зобов'язати Приватного підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1,  р/р відсутній, ідентифікаційний номер НОМЕР_2) вчинити дії, передбачені ч.ч. 9, 11 ст. 47 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців”, для здійснення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

          4. У день набрання рішенням законної сили направити його державному реєстратору Виконкому Ніжинської міської ради.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

          Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була  подана у строк, встановлений цим Кодексом,  постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

          У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано,  набирає  законної  сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

          Про апеляційне оскарження постанови спочатку подається заява.    

          Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються  в  апеляційній скарзі.

          Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Київського апеляційного господарського суду через господарський суд Чернігівської області.

          Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до Київського апеляційного господарського суду.

          Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі, відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України.

          Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

          На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України, в судовому засіданні 14.12.06 р. проголошено тільки в ступну та резолютивну частини постанови.

          Постанова суду в повному обсязі виготовлена 19.12.06 р.

                    

Суддя                                                          Ю.М.Бобров